2014/04/16

Mano draugas patefonas

Daug mano bendraamžių klausosi šlamšto. Žinau, drąsus pareiškimas, žinau, kad kiekvienam jo mėgstama muzika atrodo pati geriausia, teisingiausia, kiečiausia ir, žodžiu, geriau nebūna. Man netrukdo, kai kiti klausosi metalo, roko, kantri, popso, bet man labai sunku susilaikyti nepasakius ko nors bjauraus, kai kokia gražuolė ant savo feisbuko sienos aiškina, kad va čia tikra muzika ir įkelia nuorodą dainos, kur visa esmė yra kartojamuose "get on the dancefloor" ir pan., kur visa muzika absoliučiai kompiuterinė, dainuojančiojo balsas irgi į realų visiškai nepanašus. Taip, būkime tolerantiški, bet kas iš tokios muzikos? Mano nuomone, dainos turi ką nors protingo pasakyt, o ne aukštinti merginų užpakalius, nusigėrimą iki tokio lygio, kad nebeatsimeni, kas vyko ar tą patį get`inimą on the dancefloor
Pati daugiausiai klausau indie rock (Arctic Monkeys), indie pop (Vampire Weekend) ir psychedelic (MGMT). Kažkaip neplanuotai pradėjau kaupti vinilines pokšteles. Visada labai norėjau, nes esu pasinešus ant vintažinių daiktų, bet niekada nesitikėjau, kad pavyks, nes, vis dėlto, dabar tai pakankamai brangus malonumas (vienos naujos LP kaina Lietuvoj prasideda kažkur nuo 70 lt). Būnant Stokholme tėvai nupirko man gimtadieninę dovaną - patefoną ir dvi plokšteles. Ten jos pigesnės nei Lietuvoj, ir pasirinkimas didesnis. Dabar turiu penkias plokšteles (neskaitant tėvų Stasio Povilaičio ir pan...), kuriom labai džiaugiuosi - Arctic Monkeys "AM", Arctic Monkeys "Favourite Worst Nightmare", Arctic Monkeys "Humbug", Vampire Weekend "Modern Vampires of the City", Daft Punk "Random Access Memories". Turbūt atrodysiu keista, kad leidžiu ant tokių dalykų pinigus, kai yra kompiuteriai ir internetas, kur galima atsisiųsti tų pačių dainų ir nemokamai (ech, tas piratavimas), bet man patinka visas šitas plokštelės ir patefono procesas - uždėti plokštelę, užkelti kojelę, atsargiai, kad nesubraižytum ir klausytis ne pačios geriausios kokybės įrašų žiūrint į besisukantį juodą diską. Iš tiesų labai ramina, atpalaiduoja ir jauti muziką tikriau, kažkaip arčiau tavęs.

Ar yra man viniliškai prijaučiančių?



4 komentarai:

  1. keliu abi rankas, ką čia rankas, abi kojas už kokybišką muziką!
    kai buvau maža, seneliai turėjo patefoną ir kai su tėvais atvažiuodavom ,visada prašydavau paleisti 'ančiukų dainelę'. ryškus prisiminimas. gal dar ir dabar tas patefonas kažkur yra.. su visa krūva plokštelių.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai nudžiugino šitas įrašas. Skaičiau su malonumu, nes pati turiu patefoną ir supratau viso Tavo mažyčio ritualo magiją. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. dėkoju. smagu žinot, kad yra panašiai mąstančių :)

      Panaikinti